Uitgeverij Paris × Close
Tijdschrift voor Consumentenrecht & handelspraktijken (TvC)
2010 / 4 (Augustus) 1
 
  • Prof. mr. J.G.J. Rinkes

    Informatieplicht inzake algemene voorwaarden online pdf
 
  • Mr. B.B. Duivenvoorde

    Jubileumsymposium TvC: oneerlijke handelspraktijken online pdf
 
  • T.E.L. Lambooy, LL.M. and J.L. Levashova, LL.M.

    To know or not to know? online pdf
 
  • Mw. mr. E.H. Hoogenraad

    Duurzaamheidsclaims in reclame-uitingen online pdf
 
  • Prof. W.J. Slagter

    De nieuwe Algemene Bank Voorwaarden online pdf
 
  • Mr. B.B. Duivenvoorde

    Consument of handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf? Het Bundesgerichtshof doet uitspraak online pdf
Uitspraken
    Algemene voorwaarden
  • Prof. mr. M.B.M. Loos

    Rb. Middelburg (sector kanton, locatie Terneuzen) 9 december 2009, zaak-/rolnr. 186102 / 09-1042 (m.nt. prof. mr. M.B.M. Loos) online pdf
  • Dienstverlening
  • Mw. mr. M.Y. Schaub

    HvJ EG 16 oktober 2009, zaak C-298/07, Jur. 2008, p. I-7841 (m.nt. mw. mr. M.Y. Schaub) online pdf
  • Rb. Rotterdam 25 februari 2010, zaak-/rolnr. AWB 08/3633 BC - T1 online pdf
  • Koop
  • Mw. dr. V. Mak

    HvJ 15 april 2010, zaak C-511/08 (m.nt. mw. dr. V. Mak) online pdf
 
  • Nieuws en signaleringen online pdf
 
  • Wettenagenda 2010-4 online pdf

To know or not to know?

The consumer's right to information under the Regulation concerning Registration, Evaluation, and Authorisation and Restriction of Chemical substances (REACH) and other European Union legislation
Toon als PDF
T.E.L. Lambooy, LL.M. and J.L. Levashova, LL.M.*


This article addresses the consumer’s right to information against the background of the European ‘REACH’ legislation, which, amongst other things, obliges companies to supply information to consumers whether certain chemical substances are present in a consumer product. Some other European Directives are also briefly evaluated to the extent that they are relevant in the context of a consumer’s right to information. Dilemmas related to a consumer’s right to information also emerge in the current political debate in the Netherlands, where the Labour Party is preparing a legislative proposal on a corporate duty to supply information to consumers – motivated by concerns of corporate social responsibility (CSR). This article goes into questions like: (i) What does the consumer’s right to information under REACH entail? (ii) Is the consumer’s right to product information also regulated in other EU legislation? (iii) Can a consumer obtain information on CSR aspects of the products he intends to buy? (iv) Do companies have the obligation to provide the requested information? (v) How do these rights work out in practice?

Inloggen


Wachtwoord vergeten?

Abonneren op dit tijdschrift

Om toegang te krijgen tot het gehele artikel heeft u een abonnement nodig. Meer informatie over de abonnementsvormen en prijzen kunt u hier vinden.

Abonneren op dit tijdschrift

Indien u een los artikel wilt bestellen, stuur een e-mail naar info@uitgeverijparis.nl