Mr. J.E. de Boer - Londen
Mr. Ph. Van Dijck - Ambos Lawyers
Mr. J.E. de Boer - Londen
S.N. Broskij - Erasmus Universiteit Rotterdam
Sinds 20 mei 2018 is Richtlijn 2014/47/EU voor de technische controle van bedrijfsvoertuigen van kracht. Deze richtlijn is in de diverse EU-lidstaten verschillend geïmplementeerd. Dit heeft tot een lappendeken aan regels voor veiligheid en ladingzekeren geleid. Als voorbeeld worden in dit artikel enkele jurisdicties, waaronder Nederland, België en Duitsland, aangehaald om te laten zien met welke diversiteit aan regels de praktijk te maken heeft. Bovendien leidt dit ook tot een diversiteit in civiel- en publiekrechtelijke aansprakelijkheid. Deze wirwar aan regels bevordert het nagestreefde doel niet.
Om toegang te krijgen tot het gehele artikel heeft u een abonnement nodig. Meer informatie over de abonnementsvormen en prijzen kunt u hier vinden.
Abonneren op dit tijdschrift