Webshop
Tijdschriften online
Inloggen Winkelmand (0)
Winkelmand
Totaal
€ 0,00
Naar winkelmand
English Vlaggetje English
Uitgeverij Paris
informatie en dienstverlening voor de juridische professional
Close
Close
Boeken
Alle boeken
Rechtsgebieden
ArbeidsrechtBouwrechtConsumentenrechtEuropees rechtFinancieel rechtFiscaal rechtGezondheidsrechtHandelsrechtICT-rechtInternationaal privaatrechtOmgevingsrechtOndernemingsrechtPrivaatrechtProcesrechtRecht algemeenStrafrechtVervoersrechtVerzekeringsrecht
Series
AB&V serieTvC-reeksACIS-serieArbeidsomstandighedenrechtCollectief arbeidsrechtFase-scriptieprijsFinancieel Juridische ReeksICGI-reeksIndividueel arbeidsrechtJuridische reeksMaritiem ArbeidsverdragNTHR-reeksParlementaire geschiedenis arbeidsrechtPlatform publiek- en privaatrecht in dialoogPreadviezen commerciële rechtspraktijkPreadviezen Vereniging voor Burgerlijk RechtPreadviezen Koninklijke Vereeniging HandelsrechtPreadviezen Christen Juristen Vereniging(Re)Organisatie, Fusie & OvernameSerie Bouw- en aanbestedingsrechtSerie Bouw- en Aanbestedingsrecht (nieuwe opzet)Thema's Arbeid & Recht
Tijdschriften Events
Bezoek ook Europa Law Publishing
Home
Consumentenrecht
De overeenkomst over digitale inhoud in een B2C-rechtsverhouding

De overeenkomst over digitale inhoud in een B2C-rechtsverhouding

Een onderzoek naar het juridisch kader ter bescherming van de consument
Daniëlle Op Heij
Boek
€ 49,00
Bestellen
Inkijkexemplaar
Beschrijving
Over de auteur(s)
Inhoudsopgave
Beschrijving

Het downloaden van apps en het streamen van films is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Apps en gestreamde films zijn voorbeelden van digitale inhoud. Net als in geval van zaken, kunnen zich ook in geval van digitale inhoud problemen voordoen. Een voorbeeld is een gebrek in een app waardoor persoonlijke gegevens over internet worden verspreid of een gestreamde film die hapert. Naar huidig recht worden bestaande regels uit het Burgerlijk Wetboek toegepast die niet specifiek zijn ontwikkeld voor overeenkomsten over digitale inhoud.

 

Dit boek gaat over de bescherming van de consument die een overeenkomst over digitale inhoud aangaat. Er wordt daarbij een onderscheid gemaakt tussen de precontractuele en de (post)contractuele fase. Door de relevante regels uit het Burgerlijk Wetboek te bestuderen en toe te passen op overeenkomsten over digitale inhoud, wordt geanalyseerd in hoeverre deze regels de consument bescherming kunnen bieden. Geconcludeerd wordt dat op diverse punten een versteviging van de consumentenbescherming is aan te bevelen. In dit onderzoek wordt bovendien beoordeeld hoe de privaatrechtelijke consumentenbescherming in het Burgerlijk Wetboek kan worden verstevigd.

 

Naast een analyse van het Nederlandse recht, bevat het onderzoek onder meer een analyse van het toepasselijke recht in Engeland waar specifieke regels zijn ontwikkeld voor overeenkomsten over

digitale inhoud. Daarnaast wordt ruim aandacht besteed aan de Europese richtlijn over digitale inhoud en digitale diensten die uiterlijk op 1 juli 2021 in het Burgerlijk Wetboek dient te worden geïmplementeerd.

 

Ook beschikbaar via LI Library en XPOSI-shop.

Over de auteur(s)

Daniëlle Op Heij is in 2012 Cum Laude afgestudeerd aan Tilburg University en sinds 2013 verbonden aan het departement Privaatrecht van diezelfde universiteit.

Inhoudsopgave
ISBN:
9789462512573
Rechtsgebied:
Consumentenrecht
Auteur:
Daniëlle Op Heij
Aantal pagina's:
202
Verschijningsdatum:
9 april 2021
0575-514299
Contact
Volg ons op:
Uitgeverij Paris bv
Postbus 4083, 7200 BB Zutphen
Waterstraat 5, 7201 HM Zutphen
Nederland
E-mail
info@uitgeverijparis.nl
Telefoon
0575-514299
Fax
0575-514509
KvK
08101480
Veelgestelde vragen
Disclaimer
Algemene voorwaarden
Privacyverklaring en cookiegebruik
© 2025 Uitgeverij Paris